Eğitimde Fırsat Eşitliği paneli ve resim sergisi ile 5. yıl dönümünü kutladı

Geleceğe Adımlar Derneği Eğitimde Fırsat Eşitliği paneli ve resim sergisi ile 5. yıl dönümünü kutladı

2020 yılında eğitimde fırsat eşitliğine sahip olmayan çocukların psiko-sosyal gelişimini desteklemek için yola çıkan Geleceğe Adımlar Derneği, kuruluşunun 5. yıl dönümünü “Eğitimde Fırsat Eşitliği” paneli ile kutladı. 18 Ocak Cumartesi günü Facebook İstasyon'da gerçekleşen etkinlikte, desteklenen okullardaki öğrencilerin resimlerinden oluşan bir sergi de yer aldı.

2020 yılından bu yana yaklaşık 100 gönüllüyü bünyesine katan Geleceğe Adımlar Derneği; Türkiye'nin farklı illerinde akranlarıyla eşit fırsatlara ulaşmakta güçlük çeken çocukların psiko-sosyal gelişimini ve farkındalığını desteklemek için çalışıyor. Mardin, Ordu, İstanbul, Kars, Sakarya, Urfa, Hatay, Kırşehir, Ağrı ve Ankara gibi şehirlerde 19 farklı saha çalışması gerçekleştiren dernek, bugüne kadar 2 bin 500 çocuğa bilimsel yöntemlerle oluşturulan programları uyguladı.
 
Beşinci yaşına giren Geleceğe Adımlar Derneği , yıl dönümünü kutlamak için 18 Ocak Cumartesi günü derneğin gönüllülerinin, paydaşlarının ve destekleyicilerinin katılımı ile Facebook İstasyon'da “Eğitimde Fırsat Eşitliği” isimli bir panel düzenledi. Eğitim ve sivil toplum  dünyasından birçok önemli ismin konuşma yaptığı panelde, derneğin bugüne kadar yarattığı etki ve gelecek hedefleri de paylaşıldı. Etkinlikte, derneğin beşinci yılına özel hazırlanmış bir resim sergisi de panelin ardından katılımcılar ile buluştu. Derneğin eğitim verdiği okullardaki öğrencilerin resimlerinden oluşan bu sergi, büyük bir ilgiyle karşılandı.
 
Açılış konuşmasının ardından söz alan Geleceğe Adımlar Derneği Kurucu Başkanı Elif Görgülü: “Derneğimizin 5. Yılını kutluyor olmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz. “Bütün ümidim gençliktedir” diye boşuna söylemedi Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk. Onun açtığı yolda gösterdiği hedefe yürüyünce Geleceğe Adımlar doğdu. 13 Ocak 2020'de Mardin'de bir hayalle başlayan Geleceğe Adımlar bu yıl 5 yaşında. 12 kişi olarak bir hayalle çıktığımız bu yola bugün kocaman bir aile olarak devam ediyoruz. Bu 5 yıl içinde 2500 ortaokul öğrencisi çocuğumuza dokunmuş olmanın mutluluğu ve gururunu yaşıyoruz.
 
Geleceğe Adımlar inançla heyecanın birleştiği bir hayalin gerçek olma hikayesidir. Hayallerimiz rüzgar oldu, becerilerimiz yelken, bize destek veren bağışçılarımız deniz oldu, hedeflerimiz ise rotamız, o da daha mutlu çocuklar, daha iyi bir Dünya. Eğitim adına sorunun değil çözümün bir parçası olmak için yola çıkmıştık.  Konuşanlardan değil üretenlerden, iş yapanlardan olmaktı hedefimiz. Düşlerimize güvendik, kalbimize güvendik ve hikayemize güvendik. Daha nice yıllarımızda sevgi ve iyilikte, hoşgörü ve dayanışmada buluşmak üzere bize inanan, güvenen, desteğini esirgemeyen tüm güzel insanlar iyi ki varsınız. Sizler sayesinde güzel günler göreceğiz” dedi.
 
Eğitimin insan hayatındaki önemini vurgulayan MEF Üniversitesi Eğitim Dekanı Prof. Dr. Mustafa Özcan “Eğitim, öğrenmeyle gerçekleşen gelişimdir. Eğitim yoksa insan da yoktur. İnsan, biyolojik bir varlık olarak doğar; eğitimle ve öğrenerek sosyal ve kültürel bir varlık olur. Her çocuk bilginin, sevginin, sanatın, sporun, yaratıcılığın, ulusa ve insanlığa hizmetin kaynağıdır. Çocukların doğuştan getirdiği potansiyel eğitimle ortaya çıkar. Her çocuk çok iyi eğitilmeli ve potansiyelini son sınırına kadar geliştirmelidir. Bir toplumun bütün çocukları en iyi şekilde eğitmesi, rasyonel bir zorunluluktur. İyi eğitim görmüş çocuklar, ulusun ve insanlığın gelişimine katkı sağlar. Ayrıca, bütün çocukları eğitmek ahlaki bir zorunluluktur. Eğitim hakkı, yaşama hakkı gibi doğal bir haktır. Tekrar ediyorum, eğitim yoksa insan da yoktur. Eşit olmayan çocuklara eşit fırsatlar vermek, öğrenmede eşitliği sağlamaz ve başarı açığını kapatmaz. Eşit olmayan çocuklara eşit kaynaklar sağlamak sorunu çözmez. Her çocuğa ihtiyacı olduğu kadar destek verilmelidir. Bütün çocukların başarılı olması için eğitimde sosyal adalet şarttır” şeklinde ifade etti.
 
Geleceğe Adımlar Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Psikolog Onur Akın, “Sosyal duygusal öğrenme konsepti, psikoloji dünyasında bireylerin duygularını anlayabilmeleri, başkalarıyla sağlıklı ilişkiler kurabilmeleri, duygularını regüle edebilmeleri üzerinden açıklanıyor. Aslında bu beceriler, her birimizin iyi bir aile bireyi, arkadaş, partner ve çalışan olması için oldukça temel. Dolayısıyla, hayatı ve kendilerini yeni yeni tanımaya başlayan çocuklarımızın da bu becerilerinin desteklenmesini önemsiyoruz. Sanılanın aksine, sosyal duygusal gelişimin faydaları sadece duygusal farkındalık ile sınırlı değil. Sosyal duygusal becerilerini güçlendiren çocuklar daha az davranışsal problem gösteriyor, duygusal olarak daha dayanıklı oluyor ve akademik başarıları artıyor” dedi.
 
Geleceğe Adımlar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitimci Funda Şabudak ise “Empati, duyguları tanıma, zorbalık, şiddetsiz iletişim ve stresle başa çıkma gibi alanlarda yaptığımız etkinliklerimizle çocuklarımızın psikososyal gelişimine katkıda bulunuyoruz. Bunu yaparken geleneksel eğitim sistemimizde öğretmenin merkezde ve aktarıcı olduğu, öğrencininse pasif alıcı olduğu rolden uzaklaşıp öğrencinin merkezde olduğu ve eğitmenin yönlendiren, öğrenmeyi kolaylaştıran bir rolde olduğu interaktif eğitimler düzenliyoruz. Çocukların özgüvenini arttırmayı, sorgulatmayı ve farkındalıkları arttırmayı amaçlıyoruz” şeklinde sözlerine devam etti.

Yorum Yaz

Yorumunuz alındı!

Yorumunuz başarıyla kaydedilmiştir ve onaylandıktan sonra yayına alınacaktır.

İsim gerekli!

Mesajınızı yazınız!

Henüz yorum yapılmamıştır.
  Sıcak havalarda hararet gideren 8 besin
Sıcak havalarda hararet gideren 8 besin