TEKONOLOJİ ŞİRKETİ REZERVEM 2025 YILINDA YURT DIŞINA ODAKLANACAK

Restoranlar için geliştirdiği özel bir yazılım ile restoran deneyimini teknoloji ile buluşturan Rezervem, yeme-içme deneyimini kusursuz bir noktaya taşıyor.

Gelecek nesil teknolojilerini bugünden rezervasyon sistemlerine entegre eden şirket, güçlü yazılım alt yapısı ile restoranların geleceğine profesyonel bakış açısıyla yön veriyor. Michelin yıldızlı ve fine dining restoranları sisteme dahil eden Rezervem, kişiselleştirilebilir hizmet anlayışı ve kalıcı çözümleriyle restoranların verimliliğini artırıyor. 2024 yılında restoran sayısını 2 katına çıkaran ve yılı yüzde 200 büyüme ile geride bırakmayı planlayan şirket, 2025 yılında restoran sayısını 400’e çıkarmayı ve yurt dışında hızla büyümeyi hedefliyor. Türkiye’de elde ettiği başarıdan güç alarak rotasını yurt dışına çeviren şirket,  globalleşme yatırımlarıyla İngiltere ve Mısır pazarına girdi.  Rezervem, Kanada ve Dubai pazarlarına da girme hedefinde... Yakın zamanda B2C alanında da hizmet vermeye hazırlanan şirket, kullanıcıların yeme-içme tercihlerini ve deneyimlerini kendi mobil uygulaması üzerinden yapabilecekleri bir yazılım sunarak büyüme hızına yeni bir ivme katacak.

“Misafirperverliğin Geleceği” sloganıyla yola çıkan ve 150’den fazla restoran ve otele hizmet sunan Rezervem, kişiselleştirilebilir hizmet anlayışı ve kalıcı çözümleriyle restoranların verimliliğini artırıyor. Teknoloji ve yazılım alanında geniş bilgi birikimine sahip olan Bekir Topuz tarafından 2018 yılında kurulan Rezervem, geleneksel yöntemlerin aksine rezervasyon yönetimini teknoloji ve konforla buluşturuyor. Güçlü İş Zekası (BI) altyapısı ile tüm rezervasyon sürecindeki verileri okunabilir ve anlamlı hale getiren şirket, restoranların misafirlerine daha kaliteli hizmet sunmasına, data analizi yaparak hizmet kalitesini ve iş performansını artırmasına yardımcı oluyor. Globalleşme hedefi kapsamında ilk olarak İngiltere’de hizmet sunmaya başlayan Rezervem, yakın zamanda Mısır’ın en popüler turizm bölgesi Sharm El Sheikh’de yer alan Swissotel, Rixos Premium Seagate, Rixos Sharm El Sheikh, Rixos Radamis, Rixos Golf Villas and Suits, Rixos Premium Magawish ve Rixos Premium Alamein olmak üzere 7 oteli de müşteri portföyüne ekledi. Yurt dışında büyüyerek hızla globalleşmeyi planlayan şirket, 2025 yılında yurt dışı müşteri sayısını 100’e yükseltmeyi hedefliyor.

“Yurt içinde elde ettiğimiz başarıyı yurt dışına da taşıyacağız”

Kısa sürede ciddi bir büyüme kaydettiklerini ve yurt dışındaki restoranlardan da yoğun ilgi gördüklerini belirten Rezervem Kurucusu Bekir Topuz; “Yeme-içme ve eğlence sektörünü teknolojiyle buluşturarak, dijitalleşme yolculuğunda çözüm sunmak ve misafirlerin daha kaliteli bir deneyim yaşamalarına destek olmak bizim için büyük bir mutluluk… Rezervem olarak kısa sürede ciddi bir büyüme elde ettik. Ülkemizde bizim sunduğumuz hizmeti sunabilecek başka bir şirket yok ve restoranlardan çok ciddi bir talep alıyoruz. Türkiye’de olduğu gibi yurt dışında da büyük bir ilgiliyle karşı karşıya olmak bizim için gurur verici... 2025 yılında yapacağımız pek çok farklı çözüm ve değer ortaklığı sayesinde yurt içinde ve yurt dışında hem restoranları hem de misafirleri büyük bir değer ve kusursuz hizmet ile buluşturacağız. Sektörde edindiğimiz güçlü know how ile   daha esnek ve çözüm odaklı yaklaşımlarla özelleştirilmiş, ihtiyaçları en doğru şekilde karşılayan teknolojik alt yapı hizmeti sunacağız. İngiltere pazarı bizim için son derece önemli bir pazar. İngiltere’de Unique restorana sunacağımız teknolojik alt yapımızla birçok restorandan yoğun talep alacağımıza inanıyoruz. Mısır ise bizim için otellere verdiğimiz hizmeti ve sunduğumuz çözümleri göstermemiz açısından ciddi bir fırsat… Çok kısa zamanda hem bu pazarlarda hem de dünyanın dört bir köşesinde hizmet vermeye başlayacağız. Çok fazla talep alıyoruz. Bizim için önemli olan girdiğimiz pazarlarda Türkiye’de olduğu gibi tüm Michelin yıldızlı ve fine dining restoran ve otelleri sisteme dahil etmek. Rezervem olarak sıcak teması ve samimiyeti kaybetmeden teknolojinin tüm imkanlarından faydalanarak yeme içme sektörüne yepyeni bir soluk getiriyoruz. 2025 yılında sunacağımız yeni hizmetlerimizle rezervasyon ve müşteri deneyimini daha üst seviyelere taşıyacağız. Rezervem sadece bir rezervasyon yönetim sistemi değil… Biz aynı zamanda sektörü geliştirmeye ve dönüştürmeye odaklanıyoruz. Bu stratejimizle yurt içinde hızlı bir büyüme gerçekleştirdik. Şimdi sırada yurt dışı var. Restoran ve otellerden yoğun talep almanın yanı sıra yatırımcıların da ilgisiyle karşılaşıyoruz. Henüz sıfır doygunluk noktasında bulunan bir sektörde hizmet veriyoruz. Hem Türkiye hem de dünyada çok büyük bir fırsatlar var. Büyüme trendi sürekli yukarı yönlü olan bir teknoloji şirketi için bu kadar ciddi yatırım taleplerinin olması bizi mutlu ediyor. Bizim için bu süreçte öncelik sistemi geliştirecek yatırımlara devam etmek. Yenilikçi ve özel çözümler bizim pazarda rakipsiz olarak büyümemize fırsat verecektir.İnanıyoruz ki 5 yıl içinde bu alanda global pazarlarda rakipsiz olacağız.” dedi.

2025 yılında müşteri sayısını 400’e çıkararak, yüzde 300 büyüme hedefinde...

Güçlü ve sürekli gelişen teknik alt yapısı ile hizmet ağını her geçen gün büyüten Rezervem, yeme – içme sektörüne yepyeni bir vizyon katıyor. 2024 yılında restoran sayısını 2 katına çıkararak yılı yüzde 200 büyüme ile geride bırakmayı planlayan şirket, 2025 yılında ise restoran sayısını 400’e çıkarmayı ve yüzde 300 büyümeyi hedefliyor. Restoranlara sunduğu finansal araçlar sayesinde toplamda 140 milyon TL’lik bir işlem hacmine ulaştı; bunun 107 milyonu provizyon, 32 milyonu da ön ödeme olarak gerçekleşti. Yeni sunacağı hizmetlerle 2025 yılında işlem hacmini 250 milyon TL’ye çıkarma hedefleyen Rezervem; TURK FATIH TUTAK, Neolokal, OD Urla, Vino Locale, Sankai by Nagaya, Banyan, Aheste, Ioki Nau, Sunset Grill&Bar, Oligark, Lokanta 1741 ve Olden 1772 gibi sektörde büyük başarılara imza atan birçok restorana hizmet sağlıyor.

Mobil uygulama ile kullanıcıları ayrıcalıklı hizmetlerle buluşturacak

Kullanıcıların yeme-içme tercihlerini ve deneyimlerini kendi mobil uygulaması üzerinden yapabilecekleri yenilikçi bir teknolojiyi sunmaya hazırlanan Rezervem, rezervasyon sistemini bambaşka bir boyuta taşıyacak. Rezervem’in çalıştığı tüm restoranlara Rezervem Mobil Uygulaması üzerinden rezervasyon yapabilecek olan kullanıcılar; geçmiş rezervasyonlarını ve diğer kullanıcıların değerlendirmelerini görebilme, kendi araç bilgilerini uygulamaya kaydederek VIP vale hizmetinden faydalanma, kredi kartını uygulamaya kaydederek restoranda kolayca ödeme yapabilme ve sevdikleri için hediye çeki, tadım menüsü hediye etme gibi birçok ayrıcalıklı hizmetle buluşacak.

Rezervem rezervasyon sürecine yönelik veri analizi yaparak restoranları yönlendiriyor

Rezervem, 2024 yılında 758.120 rezervasyon ve 2.562.923 misafir ile kayda değer bir büyüme gösterdi. Toplamda 150’nin restoran bu platform üzerinden hizmet verirken, konfirme edilen rezervasyon sayısı 547.922 olarak gerçekleşti. Bu konfirme rezervasyonlar sayesinde 1.825.706 misafir ağırlandı. Konfirme edilen rezervasyonlar arasında ise 498.352 rezervasyon başarıyla ağırlanarak, 1.646.534 misafir restoran deneyimlerini gerçekleştirdi. No show oranı, yani rezervasyon yapıldığı halde gelmeyen misafir sayısı ise 49.585 rezervasyon ve 179.216 misafir ile belirgin bir sorun olarak öne çıkıyor. İptaller ise toplam 151.934 rezervasyon ve 513.905 misafir ile no show'dan daha yüksek bir seviyede… NoShow olan rezervasyonlar ortalama 59 saat (1.9 gün) önceden yapılıyor. İptal edilen rezervasyonlar ortalama 146,5 saat (5.6 gün) öncesinde yapılıyor, restoranlar planlama konusunda bu bilgiye göre ayarlamalar yapabiliyor. 2024 yılı itibarıyla online rezervasyonların %25’i internet üzerinden yapılırken, %59’u telefon ile ve %16’sı walk-in (direkt gelen misafirler) olarak gerçekleştirildi. Telefon üzerinden yapılan rezervasyonların internet ve walk-in rezervasyonlara kıyasla daha yüksek bir oranda olması restoranların dijitalleşmeye yoğunlaşmaları gerektiğinin bir göstergesi…

Bir rezervasyon sisteminden çok daha fazlası...

Michelin yıldızlı ve fine dining restoranları sisteme dahil eden Rezervem, rezervasyon taleplerini hiç vakit kaybetmeden kolayca gerçekleştirme fırsatı sunarken; misafirlere sms ve e-posta bildirimleri göndererek, rezervasyon hatırlatmaları yapıyor. Misafirlerden geri bildirim alınmasına da imkan sunan Rezervem, misafirlerin tüm restoran yolculuğunun detaylıca analiz edilmesini sağlıyor. Restoranların korkulu rüyası no show için finansal araçlar sağlayan şirket, restoranların verimliliğini ciddi oranda artırıyor. Aynı zamanda rezervasyon ve doluluk planlamalarını sistematize ederek, restoran gelirlerinin artmasında büyük katkı sunuyor. Rezervem; müşteri yaklaşımlarını takip etme, müşteri memnuniyetini yükseltme, müşteri beklentilerini kişi inisiyatifine bırakmadan sistematize etme, sadık müşteri portföyü oluşturarak müşteri jestleri yapma olanağı, müşteri beklentilerini ölçme, data yönetimiyle doğrudan marketing olanağı, misafir deneyimi üzerine kontrol ve strateji geliştirme gibi birçok alanda da restoranlara hizmet sunuyor. Yakın zamanda hizmetlerine “Etkinlik Modülü”nü ekleyen şirket, restoranlarda düzenlenen etkinlikler için rezervasyon ve bilet satışı hizmeti de veriyor.