Reklam ajansında bir yapay zeka çalışanı: HAVAI

Havas CX Istanbul ekibi, ajans içi çalışan olarak görev yapan yapay zeka asistanını üretti.

HAVAS Creative Group'un mesajlaşma uygulamalarına eklenen yeni çalışanı HAVAI, işe yeni başlayanların ve tüm çalışanların iş arkadaşı olarak, İnsan Kaynakları alanındaki soruları cevaplıyor.
 
Günümüzde yapay zeka çağının uzun zaman önce başladığını ve çok hızlı bir şekilde gelişmeye devam ettiğini söyleyen HAVAS CX İstanbul People & Culture departmanı Lideri Özlem Milor İslam, “Yaratıcı ekiplerin uzun uğraşları sonucunda HAVAS Creative Group Türkiye'de çalışanların tüm sorularını yanıtlamak üzere üretilen HAVAI'nin hayatımıza girmesinden dolayı mutluluk duyuyoruz. HAVAI sayesinde ekip arkadaşlarımız her sorunun yanıtını hızlı ve net bir şekilde alabiliyor” dedi.
 
Tüm dokümanları kolayca arayanlara ulaştırabiliyor
HAVAI şimdilik Openai API'larıyla çalışıyor olsa da, farklı büyük dil modellerinde çalışabilecek esnek mimarisi ve Teams, Slack gibi tüm kanallardan kullanılabilecek şekilde tasarlanmış olması en önemli özellikleri arasında yer alıyor. Kullanıcılar, vektör veritabanında geçmişe ait verileri kolayca saklayabiliyor, iş yerine ait formlar ile genel dokümanları arayabiliyor ve ulaşabiliyorlar. Özellikle kendi sistemlerinde, hatta büyük veriye sahip ve kendi dil modellerini yaratmak isteyen şirketler için, HAVAS CX Istanbul AI takımı farklı özelleştirmeler de yapabiliyor. Mistral, Llama gibi açık kaynak kodlu hazır yapay zeka modelleriyle de Langchain mimarisi üzerinden  entegre olabiliyor. Teknik olarak RAG optimizasyonunu en ileride seviyede uygulayan HAVAS yazılımcıları, uygulamanın sadece insan kaynakları değil, tüm iş birimleri için uyarlanabilir olduğunun altını çiziyorlar.