Çimento yorumlarında boykot öne çıktı

Türkiye’nin önemli sektörlerinden çimento, sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarına da yansıdı. Nisan ayında, çimento ile ilgili yapılan yorumlarda Boykot konusu öne çıktı.

  • MEDYA / 09.05.2024 Saat: 11:58

MTM Medya Takip Merkezi’nin profesyonel dijital medya dinleme platformu DigiLUP verilerine göre, sosyal medya kullanıcıları, çimento ile ilgili yorumlarını sık sık paylaşarak, konuyu sosyal medya gündeminde tuttu.

DigiLUP ekibinin hazırladığı yeni araştırmada, sosyal medyadaki çimento yorumlarının öne çıkan detayları var.

Bazı uygulamalar boykot edildi

Araştırmaya göre, Nisan ayında, çimento ile ilgili toplam 1.700 (bin yedi yüz) paylaşım yapıldı. En fazla paylaşım yoğunluğu, 16 Nisan’da gerçekleşti. Bu tarihte yapılan paylaşımlarda boykot edilen bazı uygulamalar öne çıktı.

Boykot içerikli paylaşımlarda, Türkiye ile İsrail arasında devam eden çimento ticareti ve sevkiyatlar, Ticaret Bakanlığı’nın İsrail ile ticareti kısıtlama kararı ve bu karara dair bazı iddialar yer aldı.

Ay boyunca en fazla bahsedilen diğer konular; borsa ve zam oldu.

Borsa konusunda, bazı çimento şirketlerinin finansal durumları yorumlandı.

Zam ile ilgili yorumlar, çimento fiyatlarına yapılan zam hakkında oldu. Zam ile birlikte müteahhitlerin protesto planlamasına dair içerikler görüldü.

Sosyal Medyada Öne Çıkan Konular:
No     Konular         Yüzdelik Dağılım
1-      Boykot               %30.4
2-      Borsa                 %28.3
3-      Zam                   %10.9
4-      Sponsorluk         %7
5-      İhracat               %3

(Veriler, MTM Medya Takip Merkezi Sosyal Medya ölçümleme servisi DigiLUP'ın,  Mart ayında  Sosyal Medya üzerinden yaptığı araştırma sonucundan derlenmiştir.)

Sosyal medyadaki algı Nötr

Araştırmaya göre, sektörün sosyal medyadaki algısı genel olarak nötr.

Paylaşımların; %48’i nötr, %39.2’si negatif, %12.8’i pozitif oldu.

Pozitif paylaşımlar arasında; bazı firmaların GES yatırımları bulunuyor. Ayrıca, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın 2053 Net Sıfır Emisyon hedefleri kapsamında yeni dönemdeki kamu ihale sözleşmelerinde yeşil çimento kullanıma teşvik edilmesi ile ilgili paylaşımlar öne çıktı.

Negatif paylaşımlarda; İsrail’e devam eden çimento ticareti ile ilgili boykot paylaşımları, Ticaret Bakanlığı'nın İsrail ile ticareti kısıtlama kararı ile ilgili iddialar ve çimento fiyatlarındaki artışın inşaat sektörüne etkisi, müteahhitlerin protesto planlaması ile ilgili içerikler görüldü.

Nötr paylaşımlarda ise; çimento firmaları için yapılan borsa yorumları yer aldı.

Demografide erkekler çoğunlukta

Sosyal medyada konuyla ilgili paylaşım yapan profillerin demografik yapıları incelendiğinde, erkek kullanıcıların çoğunlukta olduğu görülüyor.

Sosyal medya kullanıcılarının cinsiyet dağılımının %18,2’sini kadınlar ve %81,8’ini erkekler oluşturmakta. İçerik yoğunluğunu en çok arttıran sosyal medya kullanıcısı yaş aralığı ise 25-34 yaş aralığında.

Kullanıcıların öne çıkan mesleklerinde; Politikacı, Üst Düzey Yönetici, Girişimci, Yazar ve Gazeteci var.

Paylaşımların %16,3’ü kurumsal, %83,7’si kişisel sosyal medya hesaplardan yapıldı.

 

Metodoloji;

MTM’nin, DigiLUP teknolojisi ve uzman kadrosuyla gerçekleştirdiği araştırmaya, Türkiye’deki Twitter kullanıcılarının yaptığı paylaşımlar dahil edildi ve takipçi sayısı 10.000 ve üzeri olan profillerin paylaşımlarındaki; çimento kelimesini içeren postlar incelendi.